Play Video

Katso koulutuksen esittelyvideo

Käytännönläheinen verkkokoulutus

Fysioterapeuteille ja muille kuntoutusalan ammattilaisille sekä opiskelijoille

Tutustu tarkemminHanki koulutus

Käytännönläheisiä työkaluja ja ajatuksia polven etuosan kivun kuntoutukseen ja fysioterapiaan!

Koulutuksessa syvennytään polven etuosan kipuun ja sen luokitteluun sekä erotusdiagnostiikkaan ja ennen kaikkea siihen, miten fysioterapian toteutus tapahtuu nousujohteisesti yksilöllinen tilanne huomioiden.

Koulutuksessa hahmotellaan potilaan kannalta merkityksellisen ja tarkoituksenmukaisen kuntoutusprosessin rakennetta ja sisältöä

Verkkokoulutuskokonaisuus koostuu käytännönläheisistä luennoista alaraajaliikeketjun biomekaniikasta alkaen aina vaiheittaisten tavoitteiden mukaisesti etenevän kuntoutusprosessin rakentamiseen edeten. Polven lisäksi huomioimme koulutuksessa nilkan ja jalkaterän sekä toisaalta lonkan ja lantiorenkaan vaikutuksen kokonaisuuteen. Koulutus antaa paljon suoraan potilastyössä käyttöön otettavia työkaluja polvikivun kuntoutukseen.

Mukana on myös ortopedin näkökulmia polvikivun hoitoon liittyen. Lisäksi koulutukseen kuuluu yksityiskohtaisesti havainnollistettu videopohjainen harjoitepankki, kattavat tutkimus- ja lähdeviitteet, esimerkkiprotokollia kuntoutukseen sekä laajat luentomateriaalit.

Koulutus julkaistaan 6/2024 puolivälissä. Early Bird -tarjous voimassa julkaisuun saakka (tarjolla myös rajatusti Super Early Bird -paikkoja)!

Teemat ja sisältö

Kyseessä on on täysin uusi verkkokoulutuskokonaisuus polven etuosan kivun kuntoutuksesta ja fysioterapiasta. Koulutus toteutuu Movement Physion verkko-oppimisalustalla ja luento-osuudet perustuvat uusimpaan tutkimustietoon sekä pitkään kliiniseen kokemukseen polvipotilaiden parista. Luennot on pilkottu luonteviin kokonaisuuksiin ja opiskelu toteutuu oman aikataulusi mukaisesti.

Mukana kattavasti verkkoluentoja eri teemojen mukaisesti jaoteltuina

Koulutuksessa pureudumme mm. seuraaviin aihepiireihin:

• Polvikivun taustatekijät
  • Polvikivun erotusdiagonistiikka ja luokittelu
    • PF-kipu, tendinopatiat ja muut polven etuosan kipuongelmat
  • Alaraajaliikeketju biomekaanisena kokonaisuutena
    • Polvi / nilkka ja jalkaterä / lonkka ja lantiorengas
  • Yksilölliset kuntoutusperiaatteet ja tavoitteet
  • Fysioterapian sisältö vaiheittaisten tavoitteiden mukaan
  • Kuntouttavan harjoittelun sisältö ja menetelmät
  • Polvi osana alaraajaliikeketjun kokonaisuutta harjoitteluterapiassa
Polven etuosan kipu:

• Patellofemoraalinen kipu
  • Patellajänteen tendinopatia
  • Quadriceps-jänteen tendinopatia
  • Osgood-Schlatter ja muut kasvuikäisten polvikivut
  • Muut polven etuosan kipuongelmat
Lisäksi koulutuskokonaisuudessa on mukana

• Ortopedin näkökulmia polvikivun hoitoon liittyen
  • Laaja videomuotoinen harjoitepankki, harjoitteiden tavoitteet ja periaatteet selitettynä
  • Kattavat lähdeviitteet
  • Kuntoutusprotokollat
  • Laajat luentomateriaalit
  • Aktiivinen kysymyksiä ja vastauksia -foorumi
  • Mahdollisuus kysyä saada palautetta omille pohdinnoilleen

Kouluttaja

Kouluttajana toimii fysioterapeutti Marko Grönholm

Marko on tehnyt koko työuransa ortopedisten ja traumatologisten potilaiden sekä urheilijoiden parissa. Hän vastaa Terveystalon fysioterapiasta Turussa ja toimii koulutustehtävissä ympäri Suomea. Marko on ollut mukana useiden fysioterapia-alan kirjojen julkaisuprosesseissa ja lisäksi hän mm. isännöi Fysioterapiaa liikkeellä -podcastia.

@movement_physio

Kouluttajana Marko esittää asiat selkeästi ja havainnollistaen. Hän lähestyy fysioterapiaa liikkeen kautta ja soveltaa mm. motorisen oppimisen periaatteita omassa työssään luovasti ja innovatiivisesti.

Koulutuskokonaisuuden hinta

Super Early BirdParas tarjous

% -30

15.5.2024 saakkaSuper Early Bird -alennus -30% norm. hinnoista 22.4.2024 saakka (rajallinen määrä saatavilla)

Early Bird

% -20

julkaisuun saakkaEarly Bird -alennus -20% norm. hinnoista (myös opisk. hinnasta) koulutuksen julkaisuun saakka

Norm. hinta

sis. alv 24%Luennot ja materiaalit ovat käytössäsi kolmen kuukauden ajan

Opiskelija

sis. alv 24%Luennot ja materiaalit ovat käytössäsi kolmen kuukauden ajan

Kommentteja aiemmasta polvivamman kuntoutuksen verkkokoulutuksesta

Reija K.fysioterapeutti

Kyseessä on erittäin laaja ja hyvin esitelty kokonaisuus. Koulutus tarjoaa vankkaa tutkimuksellista taustadataa ja haastaa ajattelemaan asioita ’laatikon ulkopuolelta’ sekä suhtautumaan polvipotilaan kuntoutukseen uudella tavalla.

Karin A.fysioterapeutti, OMT, M.Sc.Sports Medicine

Erinomainen kattava koulutus polvivammoista ja leikkauksen jälkeisestä fysioterapiasta. Vahva suositus kaikille asiasta kiinnostuneille.

Pinja H.fysioterapeutti

Koulutus palvelee todella hyvin niitä, ketkä työskentelevät polviasiakkaiden kanssa ja etenkin ortopedisella puolella. Sopivasti pilkettä silmäkulmassa!

Eduardo R.fysioterapeutti

Kurssista annan erinomaisen arvosanan! Helposti ymmärrettävä, selkeä looginen eteneminen, asiat käydään hyvin läpi ja kaikelle löytyy myös tukea tutkimuksista. Erittäin hyvin toimiva paketti.

Sini H.fysioterapeutti

Suosittelen koulutusta ehdottomasti kaikille fysioterapeuteille. Koulutus antoi paljon eväitä polvipotilaan kuntoutuksen lisäksi muuhunkin terapiatyöhön.

Joonas Y.fysioterapeutti

Ajatuksia herättävää pohdintaa oppimisesta, motorisesta kontrollista, harjoittelusta sekä yleisesti fysioterapiasta. Laaja ja monipuolinen kokonaisuus!

Nea V.fysioterapeutti

Super hyvä, hyödyllinen ja käytännöllinen koulutus. Verkkokoulutuksen tekninen toteutus erittäin hyvä ja selkeä.

Linda-Maria K.fysioterapeutti

Sain paljon uusia ajatuksia ja näkökulmia käytäntöön siirrettäväksi. Pidin koulutuksessa onnistuneena teorian ja käytännön kuljettamista käsi kädessä, vaikka kyseessä olikin verkkokokoulutus. Suosittelen ehdottomasti koulutusta!

Venla K.fysioterapeutti

Voin ehdottomasti suositella koulutusta kaikille, jotka tekevät töitä TULE-fysioterapian ja polvien parissa!

Joni K.fysioterapeutti

Koulutus oli oikein selkeä kokonaisuus. Paljon tuli asiaa ja mietittävää. Materiaalit ja videot ihan huippuja!

Hyppää mukaan tai kysy lisää!

Opiskelu tapahtuu omaan tahtiin. Koulutusmateriaalit ja luennot ovat käytettävissäsi kolmen kuukauden ajan.

Tervetuloa mukaan!

Jos olet osallistunut aiempaan Movement Physion polvivamma-verkkokoulutukseen, sinulla on mahdollisuus saada tätä koulutuskokonaisuutta varten alennuskoodi käyttöösi.

Usein kysytyt kysymykset

VOIKO KOULUTUKSEN KÄYDÄ HALUAMANAAN AJANKOHTANA?

Kyllä. Koulutus ja luennot ovat verkkopohjaisia ja koulutuksen voi käydä omassa tahdissaan.

SISÄLTYYKÖ KOULUTUKSEEN PALAUTETTAVIA TEHTÄVIÄ?

Aiempiin koulutuksiin verrattavia tehtäviä ei ole mukana. Koulutukseen sisältyy kuitenkin ”välipysähdyksiä” eli teemoja, joiden reflektiiviseen pohtimiseen kannustetaan. Halutessaan omiin pohdintoihinsa saa kouluttajalta myös palautetta, mutta niitä ei ole pakollista jakaa.

KUINKA KAUAN MATERIAALIT OVAT KÄYTÖSSÄNI?

Materiaalit ovat katseltavissasi ja käytettävissäsi kolmen kuukauden ajan koulutusalueelle rekisteröidyttyäsi. Koulutuksen hankittuasi koulutusalueelle ei tarvitse rekisteröityä heti.

LIITTYYKÖ KOULUTUKSEEN LIVE-WEBINAAREJA?

Koulutukseen ei varsinaisesti liity live-webinaareja, mutta osallistujille tullaan järjesteämään myös Q&A -livejä.

SOVELTUUKO KOULUTUS OPISKELIJALLE?

Koulutus on rakennettu niin, että se soveltuu myös esimerkiksi ft-opiskelijoille.

OLENKO OIKEUTETTU ALENNUSKOODIIN?

Jos olet osallistunut aiempaan Movement Physion polvivamma-verkkokoulutukseen, olet oikeutettu alennukseen koulutuksen hinnasta. Ota yhteyttä alennuskoodin saamiseksi!

Marko is a humble and honest human being and exceptional practitioner. He applies Fighting Monkey Practice principles into the field of physiotherapy intelligently and with great creative power. I appreciate his work!

Jozef FrucekFounder of Fighting Monkey Practice

Mielikuvitukselliset ja mielekkäät metodit. Sopivan haastavaa, innostavaa ja inspiroivaa. Marko tyyppinä täysi kymppi! Ja isona plussana paikatkin tulee kuntoon! Iso suositus!

Miska KaukonenNäyttelijä

Markon apu oli korvaamaton kuntoutumisprosessini aikana niin fyysisellä kuin henkiselläkin puolella. Kuntoutusmetodit olivat vaihtelevia ja tarpeeksi haastavia. Marko on ihmisenä luotettava ja loistava kuuntelija. Suosittelen häntä kaikille, jotka haluavat pitää kokonaisvaltaisesti huolta hyvinvoinnistaan!

Susanna TapaniJääkiekkoilija (TPS & Suomen maajoukkue)

Uskomattoman monipuolinen, henkisesti tsemppaava ja eteenpäin puskeva valmennustyyli tekee Markosta huipun! Ammattitaitoisuus huokuu jokaisissa treeneissä.

Elias MastokangasJalkapalloilija (FC Inter Turku & nuorten maajoukkue)

Marko edustaa TPS Hockey Akatemian arvojen mukaista tyyliä ja siksi olemme erittäin tyytyväisiä hedelmälliseen yhteistyöhön, joka on jatkunut jo vuosia. Luotettava, osaava ja inspiroiva yhteistyökumppani.

Mika SuoraniemiValmennuspäällikkö (HC TPS)

Markon tyyli tutkia liikettä on erilainen ja erittäin hyvä. Käyn itse, perheeni käy ja suosittelen omille asiakkailleni Markoa fysioterapeuttina. Kouluttajana Marko on innostava ja käytännönläheinen. Osallistun varmasti jatkossakin hänen koulutuksiinsa.

Riikka BackmanKoulutettu hieroja ja ryhmäliikunnanohjaaja

Markon rautainen ammattitaito, kokemus, asiakkaistaan välittäminen ja etenkin positiivisuus sekä halu kehittyä ovat yhdessä loistava paketti niin kuntoutukseen kuin treeneihinkin. Vahva suositus aivan kaikille hyvinvoinnistaan kiinnostuneille!

Eemeli KoukiLentopalloilija (Hurrikaani-Loimaa & Suomen maajoukkue)

I am grateful for Marko’s professional work which has always helped me to recover fast and get back on track after different injuries during my career. Marko has taught me many good things during the rehab processes. It is always a pleasure to work with him!

Fatos Durmishi12-kertainen painin Suomen mestari

Fysioterapeutin kaikkein tärkein tehtävä on kuntouttaa sekä ennaltaehkäistä vammoja liikkeen ja liikkumisen kautta. Marko jakaa tämän alueen erinomaista osaamistaan sekä potilailleen että koulutusten kautta alan ammattilaisille.

Kari NiemiOMT-fysioterapeutti, Kinetic Control -kouluttaja